آزمایش تست بارداری در محل

ازمایش بارداری در محل

۰۲۱-۲۲۶۱۵۰۵۳

آزمایش تست بارداری در محل

امروزه بدلیل افزایش ترافیک در شهر های بزرگ ومشکلاتی مثل آلودگی هواو همچنین شیوع ویروس کرونا واحتمال آلوده بودن محیط های مراکز درمانی و آزمایشگاه ها ، اغلب مادران باردار ترجیح می دهند.که جهت حفظ سلامتی خود و جنین خود تمامی آزمایش های مربوطه به بارداری خود را در منزل انجام دهند. مرکز خدمات مشاوره پزشکی تندیس آنلاین مفتخر است.که با فراهم سازی خدمات مربوط به آزمایش تست بارداری در منزل جهت رفاه حال و آسایش شما عزیزان ، بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و مشاوره می باشد .

انواع تست بارداری

آزمایش های بارداری از دسته تست هایی است که برای تشخیص بارداری بانوان از آن استفاده می‌شود.
تست بارداری نیازی به آمادگی خاصی ندارد. بنابراین نیاز به ناشتا بودن و یا محدود کردن مصرف مایعات قبل از انجام آزمایش و حتی قطع مصرف برخی داروها و آنتی بیوتیک ها نیز نمی باشد. این آزمایش با تشخیص یکسری از هورمون ها که بعد از عمل لقاح دچار تغییر می شوند.( حدود ۱۱ روز بعد از لقاح ) و در خون وجود دارند، می توان نتیجه بارداری مثبت و منفی را بررسی نمود.

آزمایش های بارداری شامل :

۱- تست بارداری ادرار

یکی از تست هایی که زنان می توانند به راحتی و در خانه خود و یا حتی در محل کارشان، به منظور تشخیص وضعیت بارداری در بدن خود انجام دهند، آزمایش ادرار می باشد.بدین صورت که زنان جوان می توانند از داروخانه ها کیت های ادراری بیبی چک Baby Check را تهیه نمایند هنگام استفاده از این نوارها باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی می توانند در جواب نهایی تست تاثیر بگذارند. مواردی مثل بی آبی یا نوشیدن آب زیاد و همچنین زمانی از روز که شما ادرار خود را آزمایش می کنید، می توانند باعث ایجاد جواب های غلط در آزمایش شما شوند. اما آزمایش بتا از خون دارای نتایج دقیق تر و قابل اعتمادی است که مقادیر بسیار پایین بتا را نیز در سرم فرد مورد ارزیابی قرار می دهد.

۲-  آزمایش بتای خون بارداری

آزمایش بتا یا همان آزمایش خون بارداری برای بررسی باردار بودن خانم ها استفاده می شود. آزمایش بتا دارای نام های مختلفی است که از معروف ترین آنها می توان به آزمایش بارداری، آزمایش بتا تیتر، آزمایش خون بتا و آزمایش ادرار بتا، تست حاملگی و آزمایش HCG اشاره کرد. یک آزمایش بارداری بر اساس اندازه گیری میزان هورمون HCG کار میکند. میزان HCG حین بارداری افزایش میابد، زیرا این هورمون توسط سلوهایی که جفت را تشکیل میدهند.و برای رویان در حال رشد تغذیه فراهم میکنند ، تولید میشود.
زمانیکه یک تخمک لقاح یافته خودش را به پوشش داخلی رحم میرساند ، این هورمون ترشح میشود. HCG میتواند در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از بارداری در خون و ادرار وجود داشته باشد. اوج میزان HCG بین هفته ۸ تا ۱۱ بارداری میباشد.

آزمایش خون جهت تست بارداری چند مزیت دارد:

• این آزمایش امکان تشخیص زودهنگام بارداری را میدهد و میتواند غلظت HCG را اندازه گیری کند.
• یک آزمایش خون  برای تست بارداری میتواند دقیق تر باشد و با روش حساس تری بارداری را تایید کند.

موارد استفاده از آزمایش بتای خون

از آزمایش بتا برای بررسی موارد زیر استفاده می شود:
• تایید تست بارداری
• تعیین سن تقریبی جنین
• تشخیص بارداری های غیر طبیعی مثل بارداری خارج رحمی
• بررسی احتمال وجود سقط جنین
• بررسی غربالگری جنین از نظر بیماری های ژنتیکی مثل سندروم داون و …
همچنین از آزمایش بتا گاها برای تست بارداری افراد قبل از شروع درمان های خاص دارویی یا استفاده از عکس برداری رادیویی استفاده می شود. زیرا برخی داروها و همچنین تابش اشعه ایکس می تواند برای سلامت جنین و مادر خطرناک باشد.و باعث ایجاد ناهنجاری های جنینی می شوند.

آیا از آزمایش بتای خون فقط برای تشخیص بارداری افراد استفاده می شود؟

از آزمایش بتا علاوه بر تست بارداری، به عنوان تومور مارکر نیز استفاده می شود. به این معنی که در برخی موارد سرطانی نیز میزان HCG خون به صورت جزئی افزایش می یابد. پس از این آزمایش برای ارزیابی وجود یا عدم وجود تومور و همچنین بررسی روند درمان آن استفاده می گردد.

سرطان هایی که می توانند باعث افزایش سطح HCG خون شوند:

• سرطان رحم یا کوریوکارسینوما
• سرطان ریه
• سرطان پستان
• سرطان تخمدان ها
برخی بیماری های غیر سرطانی مثل سیروز،اولسرها و بیماری روده التهابی (IBD) می توانند باعث افزایش میزان HCG خون شوند. پزشک شما از آزمایش بتا به همراه سایر تست های آزمایشگاهی دیگر برای بررسی علت وجود برخی علائم خاص و بیماری های احتمالی، استفاده می کند.

آزمایش بتا در آقایان

اگرچه از آزمایش بتا در اکثر موارد در خانم ها استفاده می شود، اما در برخی موارد به خصوص، این آزمایش برای آقایان نیز درخواست می شود. هورمون HCG به میزان خیلی کم در آقایان نیز وجود دارد و از بررسی میزان آن برای تشخیص سرطان بیضه ها که با آزمایش تست بارداری متفاوت است ، استفاده می شود.
در صورتی که فرد در یکی از بیضه های خود، یک جسم توده مانندی احساس نماید، و یا اینکه پزشک تشخیص دهد که فرد مستعد ابتلا به سرطان بیضه می باشد، از آزمایش بتا در آقایان نیز می توان استفاده نمود.
اگر در جواب آزمایش انجام شده میزان HCG بالاتر از حد نرمال باشد، از تست های تکمیلی تر برای علت یابی این موضوع استفاده می شود.

تندیس :

برای انجام آزمایش بتای خون بارداری در منزل ، شما باید توسط آزمایشگاه پذیرش شوید. برای انجام پذیرش و نمونه گیری آنلاین، شما می توانید ابتدا با ما تماس حاصل فرمایید وپس از هماهنگی های لازم تکنسین آزمایشگاه جهت نمونه گیرن خون به منزل شما می‌آید وپس از نمونه گیری ، نمونه خون در شرایط خاص و محافظت شده به ازمایشگاه مورد تأیید و معتبر مرکز ما ارسال می گردد که پس از جداسازی سرم، نمونه خون شما به صورت کمی و توسط کیت ها و دستگاه های آزمایشگاهی پیشرفته، مورد آزمایش (تست بارداری) قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن جواب آزمایش خود را به صورت غیرحضوری دریافت می نمائید.

خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین با کادری مجرب آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما عزیزان می‌باشد.

جهت هماهنگی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و… یا خدمات پزشکی و درمانی با شماره های ۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳ و ۲۲۶۱۵۰۵۳-۰۲۱  و ۰۹۰۲۵۵۸۸۸۰۶  و ۳۳۷۴۲۲۳۱۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

تندیس آنلاین با معرفی متخصصین مجرب مانند متخصص عمل دیسک کمر  و ارتوپد و متخصص زیبایی و … به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب پزشک یا جراح مناسب مشاوره خواهد داد.

برای اعزام آمبولانس خصوصی با ما تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

آزمایش تست بارداری در محل

۵/۵ - (۱ امتیاز)