آزمایش چکاپ کامل در محل

آزمایش چکاب کامل در محل

۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳

آزمایش چکاپ کامل در محل

امروزه تمام افراد برای اطلاع از وضعیت جسمانی هر چند وقت یکبار نیاز به معاینه یا چکاپ از اندام‌های داخلی یا خارجی بدن دارند. آزمایش چکاپ کامل به مجموعه تست هایی گفته می شود که برای ارزیابی میزان سلامت جسمانی فرد انجام می شود. این آزمایش ها برای بررسی احتمال ابتلا به برخی بیماری های شایع و خاص انجام می شوند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از ابتلا به یک بیماری خاص به فکر پیشگیری قبل از ابتلا به آن افتاده باشید. آزمایش چکاپ یکی از ساده ترین راه هایی می باشد که شما می توانید از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید.

هشدار:

اکثر مردم تا دردی در بدن حس نکنند یا نشانه ظاهری روی پوست مشاهده نکنند به دکتر مراجعه نمی‌کنند که این کار کاملا اشتباه می‌باشد و انسان برای مطمئن بودن از سلامت خود باید چکاپ را هر چند وقت یکبار انجام دهد. امروزه بدلیل افزایش ترافیک در شهر های بزرگ وشیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلاتی مثل آلودگی هوا و نبود فضای کافی برای پارک خودرو های شخصی در مراکز شهر، نیاز به یک آزمایشگاه آنلاین و غیر حضوری برای انجام کلیه آزمایش های بالینی بیش از پیش احساس می شد. مرکز مشاوره خدمات پزشکی تندیس آنلاین با پذیرش کلیه آزمایش های شما به صورت غیر حضوری و انجام خون گیری در محل کار یا منزل یا هر مکانی که شما راحت تر باشید، می تواند آزمایش چکاپ شمارابه ساده ترین نحو و در اسرع وقت انجام دهد.

آزمایش چکاپ کامل در محل شامل چه آزمایش هایی می شود؟

آزمایش چکاپ جز آزمایش های روتین هر آزمایشگاه می باشد. در آزمایش های بالینی با بررسی فاکتور های خاص موجود در بدن و بررسی بالا یا پایین آمدن این فاکتورها احتمال ابتلا یا عدم ابتلا به یک بیماری خاص مورد بررسی قرار می گیرد. این فاکتورها می توانند یک هورمون یا یک پروتئین یا یک ماده خاص در بدن باشد که بررسی میزان آن در خون یا سایر نمونه های بالینی می تواند بیانگر عملکرد طبیعی یک ارگان یا احتمال ابتلا به یک بیماری خاص است. این فاکتورها از نمونه های مختلف قابل اندازه گیری می باشند.

آزمایش چکاپ کامل در محل می تواند از نمونه های زیر انجام گیرد:

• نمونه خون
• نمونه ادرار
• نمونه مدفوع
نمونه خون از طریق خون گیری وریدی و توسط کادر مجرب آزمایشگاه تندیس آنلاین و در منزل شما نمونه گیری می شود. از آزمایش خون می توان تست های مختلفی را انجام داد. در آزمایش چکاپ از نمونه خون برای بررسی تست های زیر استفاده می شود:

 چکاپ تعداد سلول‌های خونی(CBC)

این آزمایش به صورت کلی برای شمارش سلول های خونی شما از نظر تعداد، سایز و شکل ظاهری آن‌ها ، که شامل گلبول های سفید و قرمز و همچنین پلاکت ها می باشد، استفاده می شود. در این آزمایش کلی موارد و بیماری های مختلفی قابل تشخیص می باشد. از جمله این بیماری ها می توان به بدخیمی ها، کم خونی، مشکلات انعقادی و بیماری های عفونی و غیره اشاره نمود .

چکاپ میزان چربی خون:

شامل آزمایش کلسترول و تری گلیسرید(HDL و LDL) می باشد . در صورت بالا بودن میزان هر یک از این دو، یعنی کلسترول و تری‌گلیسیرید، باید قلب نیز با اقداماتی جدی‌تر محافظت شود چرا که بالا بودن چربی خون باعث گرفتگی رگ‌ها و عدم خون‌رسانی درست به قلب می‌شود و راه را برای بروز بیماری‌های قلبی باز می‌کنند و حتی گاهی خود نشانه‌هایی از بیماری‌های قلبی هستند. افراد بالای ۴۰ سال، باید هر سال این آزمایش خون را انجام دهند.

 چکاپ عملکرد کلیه

از دیگر موارد موجود در آزمایش خون و آزمایش ادرار، آزمایش های کلیوی می باشد. در این آزمایش ها فاکتورهایی که می توانند عملکرد کلیوی فرد را مورد ارزیابی قرار دهند، بررسی می شوند. این فاکتورها اگر از طریق آزمایش خون باشد، شامل بررسی میزان کراتینین ( Cr ) و اوره خون ( BUN ) می باشد و اگر از طریق ادرار باشد، شامل بررسی میزان و نحوه دفع موادی مثل قند، پروتئین، و حتی خون از ادرار می باشد. از آزمایش های کلیوی علاوه بر بررسی عملکرد کلیه، می توان برای تشخیص سنگ های ادراری و حتی احتمال آپاندیس و آزمایش قند نیز استفاده کرد.

چکاپ عملکرد کبد :

کبد به عنوان یکی از مهم ترین ارگان های بدن می باشد که وظایف مختلفی از جمله دفع سموم، کمک به متابولیسم بدن و غیره را بر عهده دارد. برای بررسی عملکرد صحیح این ارگان از آزمایش های کبدی استفاده می شود که یکی از آزمایش های موجود در آزمایش چکاپ کامل می باشد. آزمایش های کبدی شامل تست های مختلفی می باشد که مهم ترین آنها فاکتور‌های بیلیروبین، آنزیم‌های کبدی بخصوصSGPT ،SGOT و آلبومین می باشد .بررسی این آنزیم ها و مشاهده افزایش آنها می تواند بیانگر یک مشکل در کبد باشد. یکی از این مشکلات شامل کبد چرب می باشد که جزو مشکلات بسیار شایع در کشور ایران می باشد که می تواند عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

آزمایش چکاپ میزان قند خون :

از آزمایش قند خون برای بررسی احتمال ابتلا به بیماری دیابت و یا بررسی میزان تاثیر داروهای ضد دیابتی استفاده می شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید حتما بررسی شود میزان قندخون ناشتا و هموگلوبین A1C است.چرا که بالا بودن میزان قندخون باعث بروز بیماری‌هایی چون نارسایی کلیه، کاهش دید و… می‌شود .
اولین و معمول ترین آزمایش قند خون، آزمایش قند خون ناشتا می باشد. برای انجام این آزمایش شما باید بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت ناشتایی را رعایت نمایید. پس از آن قند خون دو ساعت بعد از صبحانه آزمایش می شود. تا میزان تاثیر انسولین بر کاهش قند خون پس از صرف وعده غذایی مورد ارزیابی قرار بگیرد. از آزمایش HbA1C نیز برای بررسی قند خون ۳ ماهه فرد و متوسط قند خون ذخیره شده در گلبول های قرمز استفاده می شود.

چکاپ میزان ویتامین‌ها در بدن :

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خون یکی دیگر از آزمایش هایی است که می تواند در آزمایش چکاپ کامل توسط پزشک درخواست شود. ویتامین ها و مواد معدنی خون جزو مواد پایه و ضروری برای انجام بسیاری از واکنش های متابولیکی بدن می باشند.و نبود آنها و کمبود هر یک از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند آسیب شدیدی به بدن وارد نماید. از این رو بررسی مداوم ویتامین هایی مثل ویتامین D برای جذب کلسیم ، اسید فولیک، ویتامین B12 برای دانستن.نوعی کم‌خونی و بعضی اختلالات سیستم گوارشی می تواند.در تعیین کمبود های بدن نقش داشته.و ما را در رفع این کمبود ها راهنمایی کند.
پوکی استخوان، مشکلات عضلانی و قلبی، مشکلات کلیوی، مشکلات عصبی و بیماری های این چنینی در اندام های مختلف بدن، از جمله مشکلاتی می باشد که در اثر کمبود این مواد می تواند در بدن ایجاد شود.

چکاپ الکترولیت‌های خون :

برای بررسی الکترولیت‌های خون باید سدیم، پتاسیم و کلسیم خون را از طریق آزمایش خون اندازه بگیرید.

 چکاپ اسیداوریک خون :

این آزمایش برای کسانی که ممکن است به نقرس یا سنگ کلیه مبتلا باشند تجویز می‌شود.

 آزمایش‌های چکاپ زنان :

آزمایش‌های مربوط به غربالگری بیماری‌های بدخیم شامل آزمایش پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه‌ی رحم است.

 آزمایش‌ چکاپ آقایان :

در این آزمایش هورمون PSA را برای تشخیص سرطان پروستات مورد بررسی قرار می‌دهند.

 آزمایش چکاپ CRP :

این آزمایش مربوط به بررسی وجود التهاب در بدن افراد، قبل از بروز بیماری است.

شرایط آزمایش چکاپ  :

به طور معمول آزمایش چکاپ در برخی شرایط به آمادگی های قبلی نیاز دارد.که شما با دستور پزشک و یا با راهنمایی آزمایشگاه، موظف به رعایت آن ها می باشید. به عنوان مثال بسته به آزمایش های درخواستی توسط پزشک و آزمایشگاه شما باید:
• برای حدود ۱۲ ساعت از خوردن و آشامیدن مواد غذایی خودداری کرده و به صورت ناشتا نمونه خون خود را بدهید. خوردن آب در این گونه موارد مشکلی ندارد.اما به غیر از آب شما نباید چیزی بخورید یا بیاشامید.
• قبل از انجام آزمایش، از خوردن برخی داروهای خاص باید پرهیز شود. این داروها می توانند بر نتایج نهایی آزمایش تاثیر بگذارند. نمونه ای از این داروها می توان به داروهای هورمونی.یا داروهای آنتی بیوتیک اشاره نمود.

و اینکه :

• در خصوص نمونه گیری  ادرار باید توجه شود ادرار صبحگاهی (اولین ادرار بعد بیدار شدن) مد نظر است.
• برخی آزمایش های خاص مثل آزمایش پرولاکتین باید.در شرایط ویژه و بدون استرس مثل ۳ ساعت بعد از بیداری انجام شوند.

رعایت نکات توصیه شده درآزمایش چکاپ کامل در محل ضمن اینکه باعث دقیق تر شدن جواب های آزمایش شما می شود، بلکه از تکرار و هدر رفت انرژی و زمان فرد و کادر آزمایشگاه نیز جلوگیری می نماید.

تندیس :

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از تست های مربوط به آزمایش چکاپ کامل در محل یا محل کارخود می توانید بصورت شبانه روزی نسبت به شرایط نمونه گیری و سایر نکات ضروری آزمایش های خود با همکاران ما در تماس باشید و بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین با کادری مجرب آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما عزیزان می‌باشد.

جهت هماهنگی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و… یا خدمات پزشکی و درمانی با شماره های ۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳ و ۲۲۶۱۵۰۵۳-۰۲۱  و ۰۹۰۲۵۵۸۸۸۰۶  و ۳۳۷۴۲۲۳۱۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

تندیس آنلاین با معرفی متخصصین مجرب مانند متخصص عمل دیسک کمر  و ارتوپد و متخصص زیبایی و … به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب پزشک یا جراح مناسب مشاوره خواهد داد.

برای اعزام آمبولانس خصوصی با ما تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

آزمایش چکاپ کامل در محل

Rate this page