نمونه گیری ادرار در محل

نمونه گیری ادرار در محل

۰۲۱-۲۲۶۱۵۰۵۳

آزمایش ادرار :

ادرار و مدفوع مواد دفعی بدن هستند که در واقع سموم، مواد غذایی مازاد بر نیاز بدن و مواد غذایی غیر قابل هضم از این طریق از بدن خارج می شوند. در واقع با خروج این مواد، تمامی سیستم های بدن تمیز شده و کارایی اندام ها افزایش می یابد. لذا آزمایش کردن این دو ماده دفعی، اطلاعات بسیار زیادی از وضعیت داخلی بدن را در اختیار متخصص قرار می دهد. اما انجام آزمایش ادرار و مدفوع به شرایط خاصی نیاز دارد تا نهایتا دقت نتایج افزایش یابد. روش نمونه گیری و آنالیز نتایج، هر دو بسیار مهم هستند. ( نمونه گیری ادرار در محل راحتترین و مناسبترین روش آزمایش )
از جمله آزمایشات عمومی و پر کاربردی که در آزمایشگاه های بالینی انجام می گیرد، آزمایش ادرار و آزمایش مدفوع می باشد. این آزمایشات عملکرد کلی سیستم دفعی بدن را به پزشک ارائه می دهد و بررسی فاکتورهای موجود در این آزمایشات می تواند عملکرد کلی کلیه و کبد و دستگاه گوارشی را به پزشک نشان دهد.

آزمایش ادرار چیست؟

آزمایش ادرار یکی از پرکاربردترین تست های آزمایشگاهی می باشد که با بررسی نمونه ادرار به تشخیص برخی بیماری ها کمک می نماید. بسیاری از بیماری ها و اختلالات بدن شما نحوه دفع مواد زاید و سمی از طریق کلیه را تحت تاثیر قرار می دهند. در نتیجه با بررسی فاکتورهای مختلف موجود آزمایش ادرار، عملکرد طبیعی سیستم دفع مواد زاید از طریق کلیه و ادرار مورد بررسی قرار می گیرد.( نمونه گیری ادرار در محل راحتترین و مناسبترین روش آزمایش )
ارگان ها و مناطقی از بدن که می توانند در ادرار تاثیر داشته باشند عبارتند از: ریه ها، کلیه، مجاری ادراری، پوست، کبد و مثانه. وجود اختلال در هر یک از این ارگان ها می تواند در پارامترهای مختلف آزمایش ادرار دخیل باشد. از آزمایش ادرار در مواردی مثل تست اعتیاد و آزمایش بارداری نیز می توان استفاده کرد اما آنالیز آزمایش ادرار با این دو مورد متفاوت است.

موارد درخواست آزمایش ادرار

همان طور که گفته شد آزمایش ادرار یک آزمایش روتین و پر کاربرد در آزمایشگاه می باشد. برخی از موارد کاربرد این آزمایش عبارتند از:
• قبل از انجام جراحی
• انجام آزمایش بارداری در موارد خانگی و آزمایشگاهی
• قسمتی از آزمایشات روتین و مورد درخواستی
پزشک در برخی موارد و در برخی بیماری های خاص از آزمایش ادرار در کنار سایر آزمایشات برای بررسی بیماری استفاده می می کند.( نمونه گیری ادرار در محل راحتترین و مناسبترین روش آزمایش )

برخی از این بیماری ها عبارتند از:

• دیابت
• بیماری کلیوی
• بیماری کبدی
• عفونت مجاری ادراری
اگر شما هر کدام از بیماری های ذکر شده را داشته باشید و تشخیص قطعی و کامل انجام شده باشد. پزشک از آزمایش ادرار برای بررسی روند درمان و میزان بهبودی استفاده می کند.
در برخی موارد دیگر نیز پزشک برای علت یابی وجود برخی علائم از این آزمایش استفاده می کند.

نمونه ای از این علائم عبارتند از:

• درد شکمی
• درد کمر
• وجود خون در ادرار
• ادرار دردناک
• احساس سوزش در هنگام دفع ادرار

تندیس :

مرکز خدمات پزشکی تندیس آنلاین مفتخر است جهت رفاه حال شهروندان گرامی و در راستای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی،( نمونه گیری ادرار در محل راحتترین و مناسبترین روش آزمایش ) را با استفاده از پرسنل مجرب و به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین رعایت تمامی استاندارد‌های نمونه‌گیری و حمل و نقل نمونه انجام دهد.

خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین با کادری مجرب آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما عزیزان می‌باشد.

جهت هماهنگی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و… یا خدمات پزشکی و درمانی با شماره های ۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳ و ۲۲۶۱۵۰۵۳-۰۲۱  و ۰۹۰۲۵۵۸۸۸۰۶  و ۳۳۷۴۲۲۳۱۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

تندیس آنلاین با معرفی متخصصین مجرب مانند متخصص عمل دیسک کمر  و ارتوپد و متخصص زیبایی و … به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب پزشک یا جراح مناسب مشاوره خواهد داد.

برای اعزام آمبولانس خصوصی با ما تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .

نمونه گیری ادرار در محل

Rate this page