آزمایش تیروئید درمحل

آزمایش تیروئید درمحل

آزمایش تیروئید درمحل

آزمایش تیروئید یکی از پرتکرارترین و متداول‌ترین آزمایش‌هایی است که انجام می‌شود. تندیس آنلاین خدمات آزمایش در محل را برای راحتی بیماران شما مخصوصا بیمارانی که امکان جا به جایی آن ها سخت است را ارائه می دهد.

تیروئید یک غده کوچک و پروانه ای شکل در قسمت جلوی گردن شما است.که دو هورمون تیروئید ایجاد می کند: تیروکسین (T4) و تریودوتیرونین (T3). این هورمون متابولیسم بدن را تنظیم می نماید.و بر سوخت و ساز سلول ها اثرگذار است. بنابراین تقریباً در تمام اعضای بدن شما ، حتی قلب شما تأثیر می گذارد.
اگر در خود یا اطرافیان خودکاهش یا افزایش ناگهانی وزن، ریزش مو، تغییر در روحیه و انرژی بدن، التهاب در گردن یا احساس سرما و گرمای شدید مشاهده کردید، بهتر است.با یک آزمایش تیروئید به دنبال علت آن بگردید ،آزمایش تیروئید درمحل راحتترین روش میباشد .

آزمایش خون برای بررسی عملکرد تیروئید

پزشکان ممکن است یک یا چند آزمایش خون را برای بررسی عملکرد تیروئید درخواست کنند. آزمایش تیروئید شامل : آزمایشات ممکن است شامل تست TSH ، T4 ، T3 ، و آزمایش های آنتی بادی تیروئید باشد.

تست TSH

TSH هورمونی است که در غده هیپوفیز ساخته شده است و میزان ساخته شدن دو هورمون T4 و T3 را توسط غده تیروئید تحت کنترل دارد.
• سطح بالای TSH اغلب به معنای کم کاری تیروئید است، این بدان معنی است.که تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تولید نمی کند. در نتیجه، هیپوفیز ترشح TSH در خون شما را افزایش می دهد.
• سطح پایین TSH معمولاً به معنای پرکاری تیروئید یا تیروئید بیش فعال می باشد. این بدان معنی است که تیروئید شما هورمون زیادی تولید می کند، بنابراین هیپوفیز تولید و ترشح TSH را در خون متوقف می کند.

تست T4

سطح بالای T4 خون شاید به معنای پرکاری تیروئید باشد. سطح پایین T4 احتمالا به معنای کم کاری تیروئیدمی باشد.
در برخی موارد ، سطح T4 بالا یا پایین ممکن است به این معنا نباشد که دچار مشکل تیروئید هستید. اگر باردار هستید یا از قرصهای ضد بارداری استفاده می کنید ، سطح هورمون تیروئید بالاتر خواهد بود. بیماری شدید یا استفاده از کورتیکواستروئیدها – داروهای برای درمان آسم ، آرتروز و سایر مشکلات بهداشتی می تواند سطح T4 را کاهش دهد.

تست T3

اگر پزشک متخصص شما فکر می کند ممکن است پرکاری تیروئید وجود داشته باشد حتی اگر سطح T4 شما طبیعی باشد ، ممکن است نیاز باشد که شما یک آزمایش T3 برای تأیید تشخیص انجام دهید. گاهی اوقات T4 طبیعی است اما T3 زیاد است، بنابراین اندازه گیری سطح T4 و T3 می تواند در تشخیص پرکاری تیروئید مفید باشد.

تست های آنتی بادی تیروئید یا آزمایش تیروئید درمحل

اندازه گیری سطح آنتی بادی های تیروئید ممکن است به تشخیص اختلالات خود ایمنی تیروئید مانند بیماری گریوز (شایع ترین علت پرکاری تیروئید) و بیماری هاشیموتو (شایع ترین علت کم کاری تیروئید) کمک کند. آنتی بادی های تیروئید هنگامی ساخته می شوند که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به غده تیروئید حمله می کند.
در زمینه اختلالات مرتبط با تیروئید حتما به صورت دوره ای باید توسط پزشک متخصص داخلی ویزیت شوید تا از خطرات ناشی از اختلال در عملکرد غده تیروئید در امان بمانید. تیم ما با ایجاد امکان ویزیت پزشکان داخلی با سابقه و خبره در منزل بخشی از این خطر را از شما و خانواده‌تان دور میکند.

تندیس :

متخصصان مرکز خدمات پزشکی تندیس آنلاین در هر زمان و مکانی آماده نمونه گیری و انواع آزمایش ها در منزل شما از جمله آزمایش تیروئید در منزل یا محل کار شما هستند.

این موسسه جهت رفاه حال مریضان با بهترین امکانات آماده خدمت رسانی است.علاوه بر آن تمامی آزمایش های تشخیصی و سونوگرافی توسط متخصصین ما در منزل شما قابل انجام می باشد.

خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین با کادری مجرب آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما عزیزان می‌باشد.

جهت هماهنگی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و… یا خدمات پزشکی و درمانی با شماره های ۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳ و ۲۲۶۱۵۰۵۳-۰۲۱  و ۰۹۰۲۵۵۸۸۸۰۶  و ۳۳۷۴۲۲۳۱۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

تندیس آنلاین با معرفی متخصصین مجرب مانند متخصص عمل دیسک کمر  و ارتوپد و متخصص زیبایی و … به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب پزشک یا جراح مناسب مشاوره خواهد داد.

برای اعزام آمبولانس خصوصی با ما تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

Rate this page