نمونه گیری مدفوع درمحل

آزمایش مدفوع در محل

نمونه گیری مدفوع درمحل :

از جمله آزمایشات عمومی و پر کاربردی که در آزمایشگاه های بالینی انجام می گیرد، آزمایش ادرار و آزمایش مدفوع می باشد. این آزمایشات عملکرد کلی سیستم دفعی بدن را به پزشک ارائه می دهد.و بررسی فاکتورهای موجود در این آزمایشات می تواند عملکرد کلی کلیه و کبد و دستگاه گوارشی را به پزشک نشان دهد.

نمونه گیری مدفوع  چیست ؟

آزمایشی است که بر روی نمونه مدفوع افراد انجام می شود تا اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت دستگاه گوارش و بیماری های احتمالی آن به پزشک ارائه شود. از جمله بیماری هایی که ممکن است.در دستگاه گوارش وجود داشته باشد عبارتند از: وجود عفونت (باکتریایی ، ویروسی یا انگلی)، عدم جذب مناسب مواد غذایی و سرطان.

نکات :

برای انجام آزمایش مدفوع شما باید در یک ظرف تمیز که از آزمایشگاه تحویل می گیرید، نمونه مدفوع خود را در اندازه کم به آزمایشگاه تحویل دهید. برای انجام آزمایش مدفوع ، بر خلاف آزمایش ادرار، نیازی به استریل بودن ظرف وجود ندارد.زیرا به طور طبیعی مقادیر بالایی از باکتری های روده از طریق مدفوع دفع می شوند. آزمایشاتی که در آزمایشگاه انجام می شود شامل دید مستقیم به وسیله میکروسکوپ، انجان تست های شیمیایی مثل خون مخفی در مدفوع و همچنین بررسی عفونت احتمالی می باش

چگونگی بررسی :

در آزمایش مدفوع مواردی مثل قوام، رنگ، تعداد سلول ها، بو، وجود موکوس و همچنین تخم و کیست انواع انگل ها در صورت وجود، مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در این آزمایش، مواردی مثل خون مخفی، PH، چربی، مواد غذایی هضم نشده.و غیره نیز می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. برای بررسی عفونت احتمالی دستگاه گوارش از کشت مدفوع استفاده می شود.

آزمایش مدفوع به چه منظوری انجام می شود ؟

  • این آزمایش برای بررسی بیماری های مختلف در دستگاه گوارش و کبد و پانکراس، استفاده می شود. بررسی برخی آنزیم های کبدی و پانکراس مثل تریپسین در نمونه مدفوع می تواند.در سنجش نحوه عملکرد این ارگان ها مفید باشد.
  • همچنین آزمایشاتی مثل کلپروتکتین نیز از نمونه مدفوع انجام می شود و بیانگر وجود التهاب در روده می باشد.
  • معمولا از این آزمایش برای بررسی علل ایجاد برخی علائم مثل اسهال و استفراغ طولانی مدت، اسهال خونی، نفخ زیاد، بوی بد مدفوع، درد های شکمی و از دست دادن اشتها استفاده می شود.
  • از آزمایش مدفوع برای بررسی احتمال وجود سرطان های دستگاه گوارش مثل سرطان کولون استفاده می شود.

ادامه :

  • برای بررسی وجود انواع انگل های دستگاه گوارش مثل کرم های حلقوی و ژیاردیا از آزمایش مدغوع استفاده می شود و برای تشخیص آن ها کاربرد دارد.
  • از آزمایش مدفوع برای بررسی علت از دست رفتن اشتها و همچنین وجود یا عدم وجود عفونت باکتریایی و ویروسی استفاده می شود.
تندیس آنلاین:

مرکز خدمات پزشکی تندیس آنلاین مفتخر است.جهت رفاه حال شهروندان گرامی و در راستای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فرآیند نمونه گیری مدفوع درمحل را با استفاده از پرسنل مجرب و به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین رعایت تمامی استاندارد‌های نمونه‌گیری و حمل و نقل نمونه انجام دهد.

خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین با کادری مجرب آماده خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شما عزیزان می‌باشد.

جهت هماهنگی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند اکسیژن ساز و… یا خدمات پزشکی و درمانی با شماره های ۰۹۱۲۸۹۴۲۱۴۳ و ۲۲۶۱۵۰۵۳-۰۲۱  و ۰۹۰۲۵۵۸۸۸۰۶  و ۳۳۷۴۲۲۳۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

تندیس آنلاین با معرفی متخصصین مجرب مانند متخصص عمل دیسک کمر  و ارتوپد و متخصص زیبایی و … به شما در تصمیم گیری جهت انتخاب پزشک یا جراح مناسب مشاوره خواهد داد.

برای اعزام آمبولانس خصوصی با ما تماس حاصل نمایید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

در اینستاگرام مارا دنبال کنید .

نمونه گیری مدفوع درمحل

Rate this page